Strona główna Handel Wiedza i jakość na Targach RetailShow

[Zaproszenie] Wiedza i jakość na Targach RetailShow

UDOSTĘPNIJ

Wyróżnikiem Targów RetailShow – poza szeroką ofertą wyposażenia, technologii i usług dla handlu – jest ceniona w branży konferencja Retail Congress. Odbędzie się ona 14 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie, a tematem przewodnim będzie „klient”. Z kolei barometrem wskazującym jakość produktów i konceptów sklepowych będą wyniki konkursów – Innowacje Handlu 2018 i Best Shop Concept 2018.

Konferencja Retail Congress co roku przyciąga osoby decyzyjne z wiodących sieci handlowych, specjalistów od marketingu, rozwoju, IT, merchanidisingu i zakupów czy właścicieli sklepów. Organizatorzy targów tak dobierają tematykę, aby zapewniła przekrojową wiedzę z zarządzania w branży retail uwzględniającą światowe trendy oraz nowinki produktowe.

Koncept, innowacje i omnichannel
Pierwszy z trzech bloków tematycznych konferencji, KONCEPT, poświęcony będzie trendom w projektowaniu sklepów i rozwiązaniom zatrzymującym klienta na dłużej. Opowiedzą o tym architekci, których realizacje zostały nagrodzone w konkursie Best Shop Concept, m.in. Michał Górski z pracowni Schwitzke Górski czy Dariusz Gocławski z A+D Retail Store Design. Dariusz Gocławski przybliży narzędzia skutecznej sprzedaży designu w podziale na przedmioty popularne i masowe, unikalne i rękodzieło, w branży gastronomicznej czy usługach. – Wykład skierowany będzie do osób decydujących o strategii marki, szukających sposobu na wzrost przychodów lub przewagi konkurencyjnej. Jego efektem będą wskazówki poparte przykładami ze świata jak zwiększyć siłę marki i nadać jej indywidualny charakter – zachęca.

Nie zabraknie także prelekcji Ewy Gawroniak-Olejniczak z pracowni Ego-Studio, która co roku przygotowuje projekt Sklepu Modelowego w oparciu o najnowsze światowe trendy. O ciekawe przykłady z rynku zadba dr Marek Borowiński Shop Doctor, a Bogdan Łukasik z firmy Modern-Expo Group opowie jak zmiany zachowań konsumentów, ich oczekiwań i nawyków wpływają na przekształcanie powierzchni handlowych. Przytoczy także przykłady najciekawszych światowych rozwiązań, które będą kreować handel detaliczny w najbliższej przyszłości.

Drugi blok tematyczny zatytułowany INNOWACJE poświęcony będzie innowacyjnym rozwiązaniom dla handlu. Tomasz Gzik z firmy Goldenore opowie jak podczas trwającej rewolucji informacyjnej, w której dane stanowią zasoby strategiczne przedsiębiorstw, budować przewagę konkurencyjną poprzez przetwarzanie i analizowanie danych w czasie rzeczywistym. – Tematyka mojej prelekcji skierowana jest do wszystkich osób, które podejmując różnego rodzaju decyzje biznesowe potrzebują bezpośredniego dostępu do zintegrowanych, spójnych, aktualnych i dobrej jakości danych. Skorzystają z niej również osoby odpowiedzialne w swoich organizacjach za przetwarzanie danych oraz sprawozdawczość i raportowanie – przekonuje. Pozostałe prelekcje tej sesji poszerzą wiedzę słuchaczy o efektywne analizy danych oraz dostępne na rynku rozwiązania.

Trzecia część konferencji Retail Congress to OMNICHANNEL. Dedykowana będzie najnowszym mechanizmom i narzędziom, dzięki którym sprzedaż w modelu omnichannel daje przewagę nad innymi modelami. Sebastian Starzyński z firmy ABR SESTA podczas prelekcji pt. „Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta” opowie o erze, kiedy to przekaz marketingowy będzie musiał być kierowany do asystentów osobistych AI klientów. Obecny model marketingu i obsługi klienta opiera się na poznawaniu „słabych punktów” klienta i kreowaniu przekazu tak, aby przekonać go do zakupu. – Problem polega na tym, że większość komunikatów jest dzisiaj kierowana do naszych emocji. Zbliża się jednak moment, kiedy klienci intensywnie zaczną korzystać z osobistych asystentów AI, których zadaniem będzie ograniczanie wyboru, a wręcz podejmowanie za nich rutynowych decyzji – przewiduje Sebastian Starzyński.

Więcej informacji na temat konferencji Retail Congress 2018 znajduje się na stronie: http://www.retailshow.pl/pl/agenda-2018

Branżowe konkursy okazją do wyróżnienia się
Targi RetailShow to także dwa branżowe konkursy, których laureaci co roku wyznaczają standardy jakościowe i koncepcyjne. W konkursie Innowacje Handlu 2018 eksperckie Jury dokona wyboru najlepszych urządzeń, produktów i usług prezentowanych podczas targów. W tym roku firmy mogą zgłaszać się w następujących kategoriach: systemy i technologie IT; projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych; oświetlenie; kasy fiskalne i wagi; drukarki, skanery, kolektory, POS; rozwiązania płatnicze; programy lojalnościowe; e-commerce & mobile; ochrona i systemy zabezpieczeń; systemy marketingowe, POS i Digital Signage; systemy franczyzowe dla handlu; logistyka i magazyn; urządzenia gastronomiczne oraz usługi.

Jak podkreśla Marek Kaniewski z firmy D&K Technology, której urządzenie MainBox zostało nagrodzone w zeszłorocznej edycji Innowacji Handlu w kategorii „Systemy i technologie IT”, wyróżnienie przyczyniło się do poniesienia prestiżu firmy. – Pokazaliśmy w ten sposób, że potrafimy zrobić coś więcej niż tylko tradycyjne rozwiązania. Aktualnie coraz większa liczba klientów jest zainteresowana naszym produktem, który cały czas ulepszamy – mówi.

Z kolei konkurs Best Shop Concept 2018 to świetna okazja dla właścicieli sklepów różnych formatów do zaprezentowania branży ciekawych konceptów. To także szansa dla pracowni architektonicznych, by pochwalić się kreatywnym potencjałem, który wyróżni sklep estetycznie i użytkowo.

Michał Górski z pracowni Schwitzke Górski, której dwa koncepty zostały nagrodzone w minionym roku, potwierdza, że wyróżnienia miały zarówno bardzo pozytywny wpływ na aktywność zespołu, jak i dużą wartość motywacyjną. – Zespół projektantów, który tworzył koncepty, czerpie satysfakcję z zadowolenia klientów oraz faktu, że wykreowali przestrzeń, którą przedstawiciele grupy docelowej postrzegają jako atrakcyjną. Cieszy ich także fakt, że zostali docenieni przez ekspertów. Sukces rynkowy konceptu i uznanie środowiska to połączenie, które zachęca do dalszych starań – podsumowuje.

Jury oceni też spójność i unikalność konceptu, zastosowanie nieszablonowych rozwiązań oraz design. Do konkursu mogą być zgłaszane sklepy, które zostały otwarte lub przeszły remodeling w ciągu ostatniego roku. Tegoroczne kategorie to: hipermarket, supermarket, dyskont, sklep typu convenience, sklep odzieżowy, sklep specjalistyczny oraz punkt sprzedaży usług.

Informacje i formularze rejestracyjne znajdują się na stronach: http://www.retailshow.pl/pl/konkurs-innowacje-handlu oraz http://retailshow.pl/pl/best-shop-concept. Zgłoszenia konkursowe należy przesłać do 15 października br.

Informacje praktyczne
IX Targi RetailShow odbędą się w dniach 14-15 listopada 2018 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Partnerem Strategicznym RetailShow 2018 jest firma Modern-Expo, a Sponsorami Głównymi: Koncept-L; Ingram Micro z Zebra Technologies; Goldenore z Oracle i z Arrow oraz Bosch.