Cyfrowe bezpieczeństwo i efektywność – jak RFID wspiera hotele

Nowoczesne hotele to dziś nie tylko komfort i design – to także precyzyjnie zorganizowane zaplecze operacyjne, które musi działać sprawnie, bezbłędnie i bezpiecznie.
Rosnące koszty, rotacja pracowników oraz coraz większe oczekiwania gości powodują, że coraz częściej hotelarze sięgają po technologię RFID. Rozwiązanie umożliwia automatyczną identyfikację przedmiotów, ludzi i procesów, stając się środkiem do zwiększenia efektywności w niemal każdej strefie obiektu.
Rozwiązania hotelowe RFID stanowią prawdziwy postęp technologiczny, nie tylko optymalizując dostęp do pokoi, ale także ułatwiając płatności bezgotówkowe na terenie hotelu. RFID stanowi zatem kluczową innowację w nowoczesnym hotelarstwie.
Dzięki technologii RFID wiele hotelowych procesów staje się niemal niewidocznych dla gości. Szybsza obsługa, brak zbędnych formalności i możliwość wygodnego korzystania z udogodnień sprawiają, że pobyt odbierany jest jako bardziej profesjonalny i komfortowy. A to bezpośrednio przekłada się na większą satysfakcję gości i ich chęć do ponownego wyboru tak zarządzanego obiektu
– mówi Robert Głażewski, Business Unit Director z Checkpoint Systems Polska.

Coraz popularniejsze staje się też wykorzystanie RFID w zarządzaniu hotelowymi tekstyliami – od pościeli i ręczników po obrusy i szlafroki. Zamiast ręcznego liczenia zasobów pralnia może automatycznie odczytać, ile sztuk trafiło do czyszczenia, i które z nich należą do danego obiektu. Minimalizuje to ryzyko pomyłek. Co więcej, dzięki identyfikowalności w czasie rzeczywistym obiekt zyskuje pełną kontrolę nad przepływem zasobów – zarówno wewnątrz hotelu, jak i przy jego granicach. RFID może być bowiem zintegrowane z systemem bramek antykradzieżowych i czujników, tworząc spójny ekosystem, który zapobiega wynoszeniu oznaczonych przedmiotów poza wyznaczoną strefę. Dodatkowo RFID pozwala hotelarzom planować zakupy i dostawy z uwzględnieniem realnego zużycia i bieżących potrzeb.
RFID wspiera także zarządzanie kuchnią hotelową, a to przecież jedno z najbardziej wrażliwych operacyjnie miejsc w całym obiekcie. Dzięki oznaczeniu pojemników wielokrotnego użytku możliwe jest kontrolowanie ich obiegu, szybsza obsługa dostaw oraz dokładniejszy monitoring dat przydatności. Technologia pozwala też ograniczyć błędy w komunikacji pomiędzy zapleczem gastronomicznym a obsługą.
W branży hotelarskiej szczególnie ważna jest logistyka zaplecza gastronomicznego. Tu nie ma miejsca na pomyłki. Właśnie dlatego coraz więcej hoteli sięga po etykiety RFID odporne na wilgoć, wysoką temperaturę czy mikrofale. Nasze rozwiązania, takie jak inlay Chinook, umożliwiają skuteczne śledzenie opakowań, rotację zasobów i optymalizację procesów kuchennych
– dodaje Robert Głażewski.
Z punktu widzenia zarządzania całym obiektem RFID staje się narzędziem wspierającym nie tylko bezpieczeństwo i automatyzację, ale też zrównoważony rozwój. Umożliwia precyzyjne monitorowanie zasobów, ogranicza marnotrawstwo i pozwala podejmować decyzje w oparciu o twarde dane. To dziś wartość równie ważna, jak komfort gości. Inwestycja w rozwiązania RFID wprost przekłada się na niższe koszty zarządzania obiektem, pozwalając precyzyjnie mierzyć dostępne zasoby, wyeliminować zbędne zamówienia, jak również wyraźnie ograniczyć straty. Dzięki temu koszt wdrożenia nowoczesnego systemu RFID zwraca się nawiązką. •
Checkpoint Systems Polska
ul. L. Idzikowskiego 16
00-710 Warszawa
biuro@checkpt.com