Bezpieczny sen
Piotr Rogalewski
Hanwha Techwin Europe
Hotel dla wielu ludzi jest często drugim domem. I tak jak w domu chcemy się tam czuć komfortowo i bezpiecznie. Bezpieczeństwo hoteli i innych obiektów noclegowych zapewniają rozwiązania Hanwha Techwin.
Bogata oferta kamer firmy Hanwha Techwin pozwala na wykonanie systemu monitoringu wizyjnego w rozdzielczościach od 2 do 20 Mpix. Najnowsze kamery serii X z procesorem DSP WiseNet 5 gwarantują najwyższą jakość obrazu. Dzięki funkcji WDR 150 dB obserwacja mocno oświetlonych wejść czy przeszklonych przestrzeni nie stanowi dla nich problemu. Bardzo wysoka czułość pozwala na instalację kamer na zewnątrz obiektu bez konieczności dodatkowego oświetlania. Stabilizacja żyroskopowa zapewnia, że np. przy montażu kamery na wysokich słupach oświetleniowych obraz ma doskonałą stabilność. Kompresja H.265 wraz z technologią transmisji WiseStream II redukuje pasmo do 75% w porównaniu z kompresją H.264 i zapewnia wymierne oszczędności przestrzeni dyskowej.
Miejscami, których obserwacja w bardzo wysokiej rozdzielczości jest konieczna, są np. recepcja czy bar hotelowy. To zadania dla kamer serii P. Określenie liczby i rodzaju banknotów decyduje tam o właściwej realizacji reklamacji klienta ,a identyfikacja twarzy osób jest podstawą działań odpowiednich służb, jeśli zaistnieje taka konieczność. Funkcja Hallway View (obrót obrazu o 90° lub 270°) gwarantuje efektywną obserwację korytarzy i ciągów komunikacyjnych. Z kolei kamery serii Q sprawdzą się tam, gdzie nie jest wymagana analityka obrazu. Niewielkie wymiary, estetyczny wygląd i atrakcyjna cena to ich cechy szczególne.
System monitoringu uzupełnią kamery serii P, m.in. hemisferyczna PNF-9010R oraz 4-przetwornikowe, panoramiczne PNM-9020V (180°) i PNM-9081VQ (360°), idealne do obserwacji dużych przestrzeni, takich jak hol główny, restauracja czy patio.
Windy także wymagają dozoru. Tu doskonale sprawdzą się kamery SNV-L6013 i SNV-L6014RM, które oprócz małych wymiarów, wandaloodpornej obudowy (IK-10) i szerokokątnemu obiektywowi gwarantują wyjątkową odporność na zakłócenia elektromagnetyczne.
Algorytmy nalizy obrazu wbudowane w kamery serii X i P wykryją nieautoryzowaną próbę zmiany pola widzenia kamery, pozostawienie lub zabranie obiektu, wałęsanie się w chronionym obszarze, poruszanie się pod prąd itp. Zaawansowane analityki dźwięku w serii X zaalarmują obsługę w przypadku wykrycia określonego wzorca głosowego, np. stłuczenie szkła, krzyk, eksplozja czy strzały z broni palnej.
Zapis obrazu zapewniają rejestratory sieciowe – od tanich 4- i 8-kanałowych (np. QRN-410S), przez 16-kanałowe z wbudowanym przełącznikiem sieciowym z portami PoE (np. XRN-1610S), po najbardziej zaawansowane modele 32- i 64-kanałowe (np. XRN-2011 czy PRN-4011). Wysoka stabilność i niezawodność, zapis awaryjny, kompresja H.265, długi czas rejestracji czy analityka obrazu w materiale odtwarzanym to tylko niektóre dostępne funkcje.
Do komfortowego zarządzania systemem dostępne jest oprogramowanie Smart Security Manager (SSM), w jednej z wersji oferowane bezpłatnie. Wykorzystuje ono najnowsze dostępne technologie, m.in. równoległe przetwarzanie obrazu CUDA.
Statystyki
Dla obsługi obiektu hotelowego bardzo ważna jest wiedza o tym kiedy, gdzie i ilu gości się znajduje. Pomogą tu funkcje analizy obrazu wbudowane w kamery serii X i P. Zliczanie osób pozwoli łatwo sprawdzić liczbę gości korzystających np. z baru czy restauracji w określonych godzinach, dzięki czemu można skuteczniej zarządzać personelem. Zarządzanie kolejkami poinformuje obsługę o konieczności otwarcia większej liczby stanowisk obsługi w recepcji. Mapowanie ruchu (heatmap) pokaże za pomocą kolorów, gdzie i kiedy gromadzi się najwięcej osób. Taka wiedza może okazać się bezcenna, np. przy ewakuacji obiektu. Dane z tych funkcji mogą być automatycznie raportowane, np. raz dziennie, na podany adres e-mail. Wszystkie funkcje analizy treści obrazu są dostępne w cenie kamer, bez dodatkowych licencji.
Integracje
Obiekt hotelowy jest chroniony także przez systemy ppoż., kontroli dostępu czy SSWiN. Każdy z nich można łatwo zintegrować z systemem monitoringu wizyjnego Hanwha Techwin.
Wbudowana w rejestratorach Hanwha Techwin integracja z terminalami POS i kasami fiskalnymi umożliwia powiązanie paragonu z rejestracją obrazu. Dzięki temu można błyskawicznie wyszukać nagranie na podstawie nazwy sprzedanego towaru, jego ceny, numeru paragonu czy części numeru karty kredytowej. Rozpatrywanie w taki sposób reklamacji gościa przebiega sprawnie, szybko i efektywnie.
Możliwa jest także współpraca z systemem parkingowym. Trzy modele kamer z budowaną funkcją rozpoznawania tablic rejestracyjnych (SNO-6084R/ANP, SNO-6095RH oraz XNO-6120R/FNP) są standardowo zintegrowane z rejestratorami i oprogramowaniem SSM. Wyszukanie nagrania z momentu wjazdu/wyjazdu szukanego auta sprowadza się do wpisania numeru rejestracyjnego. Wcześniejsze wprowadzenie numeru rejestracji do systemu pozwala na automatyczne otwarcie szlabanu, np. dla pojazdów dostawczych lub obsługi hotelowej.
Informacja, reklama, film
Bezpieczeństwo to także właściwa informacja dla gości: gdzie znajdują się wyjścia ewakuacyjne, w jakich godzinach są otwarte poszczególne strefy hotelowe, gdzie i kiedy dostępne są określone usługi. Monitory Hanwha Techwin łączą cechy urządzeń telewizji dozorowej z nośnikami informacyjno-reklamowymi dzięki technologii MagicInfo Player S3 dostępnej m.in. w 32-calowych modelach SMT-3232A. Zdalne sterowanie i zarządzanie treścią poprzez sieć pozwala na przełączenie monitora z trybu wyświetlania obrazu z kamery na tryb informacyjny, reklamowy lub odtwarzania filmu.
Możliwość wyświetlania obrazu w pionie lub poziomie pozwala dopasować jego format do wymagań klienta.
Hanwha Techwin przygotowuje obecnie opracowanie nt. bezpieczeństwa obiektów hotelowych. Dokument będzie wkrótce dostępny u autoryzowanych dystrybutorów firmy.
Hanwha Techwin Europe
ul. Posag 7 Panien 1, 02-495 Warszawa
tel. 607 445 858
www.hanwha-security.eu