#Transport & logistyka

Bramki eGate typu ABC już w Polsce

Maciej Medyński
Project Manager


Liczba podróżujących od wielu lat rośnie, co widać zwłaszcza w transporcie lotniczym. Podróżni posługujący się paszportami państw Unii Europejskiej należącymi do strefy Schengen, poruszając się wewnątrz Wspólnoty, przechodzą procedurę uproszczoną i teoretycznie nie muszą stać w długich kolejkach.

Z doświadczenia wiemy, że w praktyce tak niestety nie jest. Stale są też zaostrzane wymogi bezpieczeństwa, dokumenty podróżne wyposaża się w nowoczesne zabezpieczania. Również od kilku lat paszporty są wzbogacane o dane biometryczne ułatwiające identyfikację pasażera. Następstwem rozwoju technologii, zwiększenia przepływu pasażerów i potrzeby zachowania wysokich standardów bezpieczeństwa jest projekt opracowany pod nazwą Automated Border Control (ABC). W jego efekcie na europejskich lotniskach pojawiły się bramki wyposażone w skanery dokumentów, czytniki elektronicznych chipów i kamery biometryczne. Dane pobrane przez urządzenie są przekazywane do systemu kontroli granicznej i dopiero po rozpoznaniu pasażer może przejść do strefy chronionej.
Jak podaje portal www.strazgraniczna.pl, w Polsce urządzenia zostaną podłączone również do baz danych, które obsługuje Straż Graniczna (SIS II), co pozwoli na wykrycie potencjalnie niebezpiecznych podróżnych.

Pod koniec 2018 r. firma DFES wprowadziła na rynek bramkę e-Gate spełniającą wymogi stawiane bramkom ABC. Zastosowano w nich sprawdzone elementy, takie jak napęd oparty na bezawaryjnych silniach bezszczotkowych typu magnetic direct drive oraz najnowsze technologie biometryczne. Doskonałe walory użytkowe i estetyczny wygląd z pewnością spotkają się z szerokim uznaniem podróżnych.

Idąc z duchem czasu, firma DFES od początku swojego istnienia oferuje wiele automatycznych rozwiązań bezpiecznego przejścia. Warto wymienić np. śluzy systemu kontroli dostępu wykorzystujące technologie biometryczne, nagrodzone w 2003 r. złotym medalem Targów Securex w Poznaniu. Obecnie w portfolio firmy jest wiele innych rozwiązań, np. autonomiczne systemy pobierające opłaty czy automatyczne recepcje wykorzystujące śluzy i biometrię.

Od wielu lat doradzamy, jak chronić obiekty infrastruktury krytycznej, i dostarczamy śluzy certyfikowane nawet w klasach RC3 i RC4. DFES projektuje, dostarcza, montuje i serwisuje antyterrorystyczne zapory drogowe, certyfikowane i testowane według norm PAS 68 i IWA 14. Należy wyraźnie podkreślić, iż jedynie testowane i certyfikowane bariery zapewniają właściwe i pewne zabezpieczenie przed pojazdami używanymi do ataków terrorystycznych.

Niebanalne znaczenie ma również właściwe zaprojektowanie, umiejscowienie i montaż bollardów i blokad. Co ciekawe, skuteczne bariery tworzą nie tylko głęboko zabetonowane stalowe słupy. W wielu przypadkach można również zastosować bramy lub np. tymczasowo rozkładane modułowe blokady Surface Guard. Mając na względzie tragiczne doświadczenia z Europy Zachodniej, bariery montuje się także w polskich miastach.

W przypadku montażu tego typu urządzeń natrafiamy zwykle na szereg problemów. Po pierwsze często nie można wykonać głębokich wykopów ze względu na płytko położoną infrastrukturę techniczną. Po drugie władze miejskie chcą uniknąć ustawiania wielu jednakowych słupków, które szpecą i wywołują niemiłe skojarzenia. Po trzecie trudno sobie wyobrazić betonowe bloki i masywne bariery w okolicach historycznych rynków czy starówek.
Rozwiązaniem, które proponuje firma DFES, są specjalnie zaprojektowane estetyczne bariery i meble miejskie. Urządzenia te albo nie wymagają wykopów, albo są montowane na głębokości 12 cm. Co więcej, są objęte nawet 10-letnią gwarancją DFES.
W imieniu DFE Security życzę Państwu wspaniałego roku 2019 i zapraszam do współpracy!

DFE Security Sp. z o.o.
ul. Polska 25, 00-703 Warszawa
tel. 22 622 22 73
www.dfes.pl

Bramki eGate typu ABC już w Polsce

Monitorowanie monitoringu

Zostaw komentarz

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.