#Facility management #Telewizja dozorowa

Monitoring wizyjny w obiektach hotelowych

Dominika Majsterek
Hikvision Poland


Standardem w obiektach hotelowych stało się wykorzystywanie monitoringu wizyjnego do poprawy jakości funkcjonowania obiektu. Podnosi to poziom bezpieczeństwa zarówno gości hotelowych, jak i personelu.

Zaletą wynikającą z zastosowania monitoringu wizyjnego jest też ograniczenie kradzieży oraz dbałość o mienie zarówno hotelu, jak i jego klientów. Specyfika obiektów hotelowych wiąże się z narażeniem na sporne sytuacje. Nagrania z kamer monitoringu mogą więc być cennym materiałem dowodowym dla policji w przypadkach kradzieży, pobicia czy innych incydentów wymagających wyjaśnienia. Dlatego szczególnie ważne jest ich odpowiednie zabezpieczenie i przechowywanie.

Jedną z funkcji zabezpieczających nagrania w rejestratorach Hikvision jest tryb Hot Spare – możliwość podłączenia rejestratora nadmiarowego (uruchamianego w przypadku awarii). Dodatkowe zabezpieczenie stanowią kamery z kartami Micro SD, które w połączeniu z rejestratorem umożliwiają skonfigurowanie funkcji zabezpieczenia nagrań o nazwie ANR. Materiał jest zapisywany na karcie SD tylko w przypadku problemów z łącznością pomiędzy kamerą a rejestratorem. Po usunięciu awarii nagrania są automatycznie synchronizowane, dopisywane do rejestratora.

Skuteczność systemu monitoringu w tego typu obiektach zależy jednak przede wszystkim od doboru kamer o odpowiednich parametrach technicznych, ich prawidłowego rozmieszczenia i montażu. Newralgicznymi punktami są wejścia do budynku, recepcja, korytarze hotelowe, parkingi oraz obszar przed budynkiem. Obserwacja wymienionych miejsc daje administratorom (operatorom) ogólny ogląd przestrzeni użytkowej, ułatwia kontrolowanie sytuacji w hotelu, a także pozwala usprawnić pracę całego obiektu dzięki inteligentnym funkcjom wbudowanym w kamerę.

W obserwacji przestrzeni hotelowej świetnie sprawdzą się kamery z serii Easy IP 3.0 o wysokiej rozdzielczości (do 4K), z oszczędnym algorytmem kodowania H.265+ umożliwiającym wydłużenie czasu archiwizacji danych. Ponadto wyposażone w sprzętowo realizowany WDR o mocy 120 dB, co jest szczególnie istotne w przypadku monitorowania wejść do budynku oraz przeszklonych przejść.

Kamery dzięki wykorzystaniu technologii Darkfighter (2,3 Mpix) są w stanie zarejestrować wysokiej jakości obraz również w trudnych warunkach oświetleniowych.
Działanie hotelu może usprawnić zaawansowana analiza obrazu oferowana przez kamery Hikvision: odczyt tablic rejestracyjnych czy możliwość inteligentnego porównywania twarzy osób znajdujących się w polu widzenia kamery z bazą uprzednio zapisanych zdjęć.

Ze względu na różny styl wykończenia wnętrza obiektów hotelowych w ofercie Hikvision są także kamery umożliwiające dyskretny montaż podsufitowy (DS-2CD2E20F-W).
Jedną z przykładowych realizacji systemu opartego na urządzeniach Hikvision jest luksusowy Hard Rock Hotel Riviera, jeden z najnowocześniejszych hoteli nad Morzem Karaibskim w Meksyku. System zawierający 324 kameryskutecznie monitoruje obiekt, w tym m.in. sale koncertowe, w których organizuje się duże imprezy muzyczne.
Monitoring wizyjny zapewnia bezpieczeństwo licznym gościom oraz ochronę mienia hotelowego. Znajdują się tu m.in. cenne pamiątki muzyczne, np. kurtka Elvisa
Presleya.

Hikvision Poland
ul. Krakowiaków 50, 02-255 Warszawa
tel. 22 460 01 50, faks 22 464 32 11
e-mail: info.pl@hikvision.com

Monitoring wizyjny w obiektach hotelowych

Bezpieczny sen

Monitoring wizyjny w obiektach hotelowych

QVR Pro i Internet Rzeczy więcej niż

Zostaw komentarz

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.