Pomagamy sprzedawcom detalicznym zwiększyć wydajność i rentowność
O najnowszych rozwiązaniach Checkpoint Systems oferujących najwyższą ochronę produktów w sklepach opowiada Mariano Tudela, wiceprezes ds. sprzedaży MAS Worldwide.
Identyfikacja towarów za pomocą RFID umożliwia firmom z sektora detalicznego lepszą obsługę klienta, zapewnia ochronę produktów i jednocześnie pozwala osiągnąć zrównoważony rozwój. Checkpoint Systems jest światowym liderem w dostarczaniu rozwiązań w zakresie elektronicznego systemu antykradzieżowego EAS i technologii RFID dla wielu sektorów: od branży fashion, poprzez artykuły spożywcze, elektronikę czy kosmetyki, po branżę ogólnobudowlaną. Zabezpiecza też łańcuchy dostaw.
Dzięki ekosystemowi rozwiązań, na które składają się nowatorskie oprogramowanie, sprzęt, etykiety i znaczniki oraz łączące je rozwiązania oparte na chmurze, Checkpoint oferuje możliwość monitorowania produktów od momentu produkcji aż do ich ekspozycji na półkach sklepowych. Co więcej, te same rozwiązania zapewniają jednocześnie ochronę przeciwkradzieżową nie tylko w sklepie, ale także w całym łańcuchu dostaw.
Checkpoint Systems to firma wizjonerska, która chroni sklepy detaliczne niewidzialną tarczą. Nasze wyjątkowe rozwiązania zapewniają równowagę między ochroną a wizualnym merchandisingiem. Pozwalają w pełni zachować atrakcyjny wystrój sklepów bez ingerencji w jego zmianę i – co najważniejsze – bez uszczerbku dla poziomu bezpieczeństwa.
Doskonała ochrona bez wpływu na wystrój sklepu i wizualny merchandising
Dzięki ponad 50-letniemu doświadczeniu w technologii częstotliwości radiowych Checkpoint opracował wiele rozwiązań oferujących najwyższą ochronę produktów w sklepach bez wpływu na ich wizualny wystrój. Jednym z nich jest SFERO™ – w pełni konfigurowalny, modułowy system zapobiegania stratom, bazujący na technologii RFID. Testy Checkpoint wykazały, że system daje wysoki odsetek wykrycia prób kradzieży, który w wielu przypadkach przekracza 95%! Pozwala sprzedawcom detalicznym chronić produkty, tym samym zmniejszając straty i maksymalizując przychody.
Kluczową cechą rozwiązań SFERO™ jest możliwość ich pełnej adaptacji do każdego układu i projektu sklepu. Za pomocą inteligentnych anten stojących i podwieszanych (np. montowanych pod sufitem) sprzedawcy tworzą strefy ochrony, które można w pełni dostosować do specyficznych wymagań każdej placówki. System obejmuje pas 10 m wzdłuż wejścia do sklepu oraz do 3,5 m nad głowami klientów i jest niewidoczny. Kolejną zaletą SFERO i technologii RFID jest możliwość wykorzystania ich do monitorowania stanów magazynowych oraz zautomatyzowanej kontroli zapasów w placówkach.
Podobnie rozwiązanie – Checkpoint NEO™ – oferuje najbardziej zaawansowaną gamę anten elektronicznego systemu antykradzieżowego EAS, łącząc estetyczny wygląd ze zwiększoną wydajnością serii NEO™. Seria ta charakteryzuje się zintegrowaną łącznością bezprzewodową i mniejszą liczbą niezbędnych kabli, co upraszcza instalację. Dzięki zwiększonemu zasięgowi wykrywania do 2,7 m mogą być objęte ochroną szersze przejścia i wejścia. Z kolei innowacyjne konstrukcje, takie jak wielokrotnie nagradzany system NS40, zapewniają lepszą ochronę na linii kas, ostrzegając personel o potencjalnych próbach kradzieży.
Ochrona, której potrzebują sklepy
Rozwiązania Checkpoint stały się synonimem najlepszych w swojej klasie rozwiązań RFID. Interesującym przykładem jest UNO™ – jedna z wiodących na rynku etykiet zabezpieczających, łącząca technologie RFID i RF dual. Stosowana przez największych europejskich detalistów UNO™ może być wykorzystywana do kontrolowania zapasów magazynowych, zwrotów produktów i prywatności danych.
W erze definiowanej przez szybki postęp technologiczny i zmieniające się oczekiwania klientów mające wszystkie funkcje RFID i RF rozwiązanie UNO™ służące do zapobiegania stratom jest przykładem innowacji i wydajności w branży detalicznej. To najlepsza propozycja dla sprzedawców, którzy już zainwestowali w sprzęt RF do zapobiegania stratom, chcącym stopniowo migrować do technologii RFID. UNO™ pozwala połączyć istniejące funkcje zapobiegania stratom i zarządzania zapasami w jednej aplikacji. Oszczędności pojawiają się bardzo szybko – sprzedawcy mogą wyeliminować tradycyjne zabezpieczenia wielokrotnego użytku oraz konieczność ich zakładania i usuwania przez personel sklepu.
Checkpoint oferuje również specjalistyczne przeźroczyste etykiety, takie jak Shield Tag, chroniące towary przed kradzieżą, bez wpływu na wygląd produktu. Mocny klej i specjalnie zaprojektowany wykrój uniemożliwiają usunięcie etykiety. Korzystając z Shield Tag, sprzedawcy detaliczni mogą zapobiegać kradzieżom i zwalczać zorganizowane grupy przestępczości detalicznej, ponieważ tego typu etykiety w znacznym stopniu utrudniają sprzedaż skradzionych przedmiotów.
Pełna kontrola jakości wszystkich elementów
Każdy sklep wdrażający system rozwiązań RFID potrzebuje trzech elementów: sprzętu, oprogramowania oraz tagów lub etykiet. Checkpoint dostarcza je, gwarantując ich najwyższą jakość. Przyniosło to korzyści wielu prestiżowym klientom na całym świecie. Przykładem może być polska firma LPP mająca ponad 2000 sklepów, trzy centra dystrybucyjne i cztery magazyny e-commerce, która już w 2018 r. zainwestowała w rozwiązania RFID nowej generacji, a pierwszy sklep wyposażony w tę technologię uruchomiła rok później. W roku 2020 LPP wdrożyła rozwiązania RFID w całym łańcuchu dostaw. Szybko okazały się one kluczowe dla strategii zarządzania zmianą.
Firma LPP odkryła, że RFID jest kluczem do sprzedaży wielokanałowej, a technologia dostarczona przez Checkpoint pomaga monitorować zapasy i towary, poprawiając ich widoczność w sali sprzedaży i dokładność stanów magazynowych.
Cyfrowe etykiety nowej generacji
Checkpoint zdaje sobie sprawę z tego, że połączenie trudnych czynników ekonomicznych i coraz bardziej świadomych konsumentów zmusza marki do większego dbania o wizerunek. Kupujący chcą wiedzieć, gdzie, kiedy i jak produkt został wyprodukowany. Dla przykładu, w przypadku wina i napojów spirytusowych sprzęt i oprogramowanie oparte na technologii RFID przechwytują dane z etykiet umieszczonych na butelkach i skrzynkach, aby monitorować każdą jednostkę SKU i całą przesyłkę podczas łańcucha dostaw. Inteligentne etykiety Checkpoint, opracowane z myślą o rynkach wina, alkoholi i perfum, pokazują drogę produktu: od miejsca pochodzenia (takiego jak winnica) po półki sklepowe, dostarczając wszystkie informacje potrzebne do celów kontroli jakości.
Innowacyjny i wydajny jak Checkpoint
Wymagania dotyczące tego, by firmy umieszczały etykiety RFID na swoich produktach już na etapie produkcji, pomagają producentom lepiej zrozumieć, że ich inwestycja w znakowanie u źródła przynosi korzyści sieciom sklepów. Checkpoint prowadzi już rozmowy z marką prowadzącą prawie 300 sklepów w całej Europie. Jej celem było uruchomienie nowego oprogramowania do zarządzania zapasami bazującego na RFID, czyli ItemOptix™, które jest łatwe do wdrożenia, użytkowania i adaptacji. Ta ulepszona wersja rozwiązania SaaS RFID dostarcza szczegółowych informacji o liczbie poszczególnych produktów w sklepach detalicznych, magazynach, centrach dystrybucji i sklepie online. Kompleksowa wiedza o zapasach może zwiększyć sprzedaż o 4%, dokładność inwentaryzacji o 99%, redukcję niedostępnych towarów o 90% i redukcję kosztów inwentaryzacji o 75%.
W erze zdefiniowanej przez szybki postęp technologiczny i zmieniające się oczekiwania klientów jesteśmy przykładem firmy innowacyjnej, zapewniającej wydajność branży detalicznej.
Checkpoint łączy najnowocześniejsze technologie i rozwiązania, wpływając na kształtowanie handlu detalicznego, co pozwala firmom rozwijać się w dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku. ⦁
Checkpoint Systems
ul. L. Idzikowskiego 16, 00-710 Warszawa
checkpointsystems.com/pl/
biuro@checkpt.com