Trendy w wykorzystaniu analizy wizyjnej w handlu detalicznym
Jak minimalizować straty i maksymalizować zyski sklepu? Odpowiedzią na tę potrzebę są inteligentne rozwiązania Axis w zakresie dozoru wizyjnego, kontroli dostępu oraz systemów audio.
Wykrywanie przechodzenia w niewłaściwą stronę
Liczenie klientów to obecnie powszechnie stosowane rozwiązanie w handlu detalicznym, jednak nie jest ono standardem w sklepach spożywczych, ponieważ klienci rzadko wchodzą do sklepu bez zamiaru kupna czegokolwiek, a współczynnik konwersji sięga prawie 100%. Wielu właścicieli sklepów spożywczych traktuje liczbę paragonów jako wskaźnik liczby klientów. Jednak prawdziwe wyzwanie pojawia się przy drzwiach wejściowych, gdyż to właśnie tutaj mogą mieć miejsce potencjalnie podejrzane zachowania np. kradzież. Jednym z proaktywnych sposobów zapobiegania takim sytuacjom jest wykorzystanie technologii Axis do wykrywania przechodzenia w niewłaściwą stronę.
Oprogramowanie wykrywa osoby poruszające się w niewłaściwym kierunku, informując je o tym od razu za pomocą komunikatu głosowego, alarmu dźwiękowego lub wizualnego. Program można również skonfigurować tak, aby reagował automatycznie, zamykając drzwi wejściowe lub bramę, powiadamiając pracowników ochrony pocztą elektroniczną lub SMS-em albo rozpoczynając rejestrację obrazu wideo. Oprogramowanie pomaga zmniejszyć konieczność dodatkowych barier fizycznych lub umieszczania pracowników przy wejściach.
Losowe prześwietlanie
Luksusowe sklepy specjalistyczne często mierzą się z problemem pokaźnych strat towarów. Z tą samą kwestią borykają się duże centra dystrybucyjne oferujące atrakcyjne produkty dla detalistów. Tutaj dużo częściej zdarzają się kradzieże wewnętrzne niż przywłaszczenie ze strony klientów. Jedną z najlepszych strategii, jakie mogą zastosować właściciele sklepów detalicznych w celu zmniejszenia skali kradzieży ze strony pracowników, jest kontrola na miejscu. Niemniej wiąże się ona z pewnym ryzykiem. Jeśli nie jest delikatnie przeprowadzona, może poważnie obniżyć morale pracowników. Dzięki wsparciu ze strony narzędzia analitycznego liczącego osoby takie kontrole mogą być realizowane skutecznie i systematycznie bez ryzyka podejrzeń wobec niewłaściwych członków zespołu. Takie systemy analityczne można dostosować indywidualnie do potrzeb klienta, ustalając procentową częstotliwość kontroli oraz sposób powiadomienia ochrony o zbliżającym się prześwietleniu. Technologia losowego prześwietlania ma swoje zastosowanie zarówno do kontroli wychodzących klientów, jak i własnego personelu.
Szybki zwrot inwestycji
Wykorzystanie nadzoru wizyjnego w branży handlu detalicznego jest już od dawna powszechne. Decyzja o zastosowaniu takiego rozwiązania wiąże się z inwestycją w niezbędny sprzęt, którą warto zmaksymalizować mądrym wykorzystaniem analizy wideo. Może ona stanowić dodatkową wartość w działalności i przełożyć się na wymierne korzyści wykraczające poza zwykły nadzór wizyjny, a w efekcie szybki zwrot nakładów finansowych.
Więcej informacji https://www.axis.com/pl/pl/solutions-by-industry/retail