#Transport & logistyka

Bezpieczeństwo łańcucha dostaw w czasach VUCA jest szczególnie ważne

Ostatnie trzy lata były bardzo trudne dla biznesu, szczególnie w zakresie utrzymania łańcucha dostaw. COVID, blokada Kanału Sueskiego, inflacja i wojna w Ukrainie to kumulacja problemów największa od dziesięcioleci. Żyjemy w podręcznikowych warunkach VUCA. Termin ten wprowadziła amerykańska uczelnia wojskowa United States Army War College na określenie niestabilnej sytuacji. Oznacza ono: volatility (zmienność), uncertainty (niepewność), complexity (złożoność), ambiguity (niejednoznaczność).

W ostatnim raporcie TAPA za 2021 r. wskazano wzrost wartościowy i procentowy kradzieży w każdej kategorii produktowej. Już nie tylko dobra tradycyjne, takie jak elektronika, wyroby tytoniowe czy farmaceutyki są atrakcyjne dla przestępców. Lista stale się wydłuża. Zaczyna być zauważalny trend swoistego „piractwa” towarów trudno dostępnych niezbędnych do produkcji.

W regionie EMEA liczba incydentów związanych z przestępstwami ładunkowymi w 2021 r. wzrosła o 29,8% w stosunku do roku poprzedniego (raport za rok 2022 nie został jeszcze opublikowany). Z pewnością dane, jakie się w nim znajdą, będą jeszcze bardziej alarmujące. Jak zabezpieczyć się przed konsekwencjami takich incydentów? Jak zapewnić lub choć zminimalizować prawdopodobieństwo strat wynikających z kradzieży przewożonych towarów? Odpowiedź wydaje się oczywista – współpracować z partnerem logistycznym oferującym najwyższy poziom przygotowania własnych procesów i zasobów.

Takim partnerem z pewnością jest DHL Supply Chain, który działa zgodnie z rekomendacjami wykonawców certyfikowanych w TAPA.

Praktyka pokazuje, że klienci przychodzą z własnymi standardami korporacyjnymi, które należy zintegrować z globalnymi i regionalnymi standardami bezpieczeństwa. DHL, mając doświadczony multidyscyplinarny zespół projektowy, dostosowuje rozwiązania do tych potrzeb.

Wdrażanie projektu obsługi klienta DHL zaczyna od współpracy z wyselekcjonowanymi partnerami oraz technicznego dostosowania pojazdów i naczep do wymogów certyfikacji. Następnie weryfikuje i szkoli kierowców, organizuje ścisłą kontrolę przebiegu trasy, łącznie z jej śledzeniem w Centrach Monitoringu GPS i Control Tower, wprowadza ciągłe zarządzanie oraz zabezpieczenia cybersecurity. Wymienione narzędzia techniczne uzupełnione wskazaniem bezpiecznych korytarzy transportowych i sieci audytowanych na rzecz projektu parkingów powodują, że system jest kompleksowy. Tak skonstruowany proces redukuje ryzyka, a jednocześnie znacznie wzmacnia łańcuch dostaw klienta DHL.

Wdrożona przez DHL Supply Chain metodologia High Value Transportation świetnie wpisuje się w oczekiwania klientów. Bez względu na to, czy wymogiem są standardy TAPA, czy korporacyjne, technologia i realizacja projektu zapewniają bezpieczeństwo oraz pozwalają na pozyskanie wielu danych operacyjnych przydatnych klientom do prowadzenia biznesu. W zależności od potrzeb klienta dane dotyczące transportu mogą być gromadzone w czasie rzeczywistym i w odniesieniu do dowolnego okresu.

Działy transportu i bezpieczeństwa DHL dążą do stanu, w którym kierowca może się skupić na bezpiecznym przejechaniu trasy bez martwienia się o kradzież ładunku. Jednocześnie kierowca nie ma dostępu do towaru. Za intensywny rozwoju projektu High Value Transportation odpowiadają nasi pracownicy certyfikowani przez TAPA, mający szereg certyfikatów bezpieczeństwa i jakości, a co najważniejsze doświadczeni w realizacji wymagających kontraktów.

DHL Supply Chain
ul. Komitetu Obrony Robotników 45 D
02-146 Warszawa
www.dhl.com

Zostaw komentarz

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.