SICUREZZA 2021
380 wystawców z 27 krajów, ponad 50 szkoleń w ciągu trzech dni! Kolejna edycja targów Sicurezza w Mediolanie przechodzi do historii. Zostanie zapamiętana jako szczególna i wyjątkowa, organizatorzy zadbali bowiem, by odbywała się w świecie „nowej normalności”. Nie zabrakło nowinek technologicznych, zaawansowanych technicznie rozwiązań dostępnych na rynku, potwierdzających i wyznaczających najnowsze trendy. Wszystko to przy aromatycznej włoskiej kawie…
Sicurezza to jedno z największych wydarzeń biznesowych dla branży security. Obecność firm z całego świata i bogata oferta produktów, usług i innowacyjnych rozwiązań gwarantują rozmach i różnorodność ekspozycji. Odbywająca się co dwa lata impreza odpowiada na wyzwania stojące przed branżą, a także potrzeby wystawców i licznych zwiedzających. Tak było i tym razem!
Trzy targowe dni były wypełnione atrakcyjną tematyką: od przewidywania trendów rynkowych, przez wskazówki techniczne i regulacyjne, po nowości produktowe prezentowane na stoiskach firmowych. Wszystkie wydarzenia miały wspólny cel: zapewnić profesjonalistom solidne wsparcie i rozwinąć konkretne umiejętności. I choć wiedza techniczna oraz znajomość wytycznych i przepisów są kluczowe, same w sobie nie wystarczą, aby zagwarantować wzrost przychodów. Impreza pozwoliła ponownie odkryć wagę bezpośrednich relacji międzyludzkich na żywo.
Największą grupą wystawców, z oczywistych względów, były firmy rodzime. Uwagę przyciągały stoiska producentów systemów alarmowych – firmy Tecnoalarm SRL i Nicom Secualarm SRL. Udało nam się porozmawiać z wiodącą nie tylko na włoskim rynku elektroniki, ale także w Europie i na świecie firmą MASTER Living Technology. – Od prawie 40 lat znani jesteśmy z jakości, badań, innowacji, komunikacji. Cały czas staramy się nadążać za potrzebami rynku i elastycznie dostosowujemy się do wymagań. Cieszymy się, że po raz kolejny z dumą możemy prezentować nasze usługi na Sicurezza i nawiązać kolejne kontakty! – mówi Marco Balossini, starszy programista w MASTER Living Technology.
Nie zabrakło światowych marek, np. Milestone Systems, Axis Communications, Salto czy Selcom. – Na rynku działamy od prawie 20 lat. Na targach Sicurezza jesteśmy po raz pierwszy. To dla nas kolejna świetna okazja, aby pokazać się szerokiemu gronu specjalistów, mimo że jesteśmy znani na całym świecie. Jest bardzo duże zainteresowanie naszymi rozwiązaniami i oczekiwanie na kolejne nowości – podkreśla Natacha Fernandes, kierownik Działu Marketingu w Selcom.
Wśród wystawców były również polskie firmy: Grenton, Merawex, Pulsar, P-Audio Technologies i Somblas. Rozmawialiśmy z przedstawicielami czterech z nich.
Marta Lipiec-Pannazzolo, Grenton
Jesteśmy producentem systemów smart home, czyli automatyki domowej. Dzięki naszym produktom dom może być wygodniejszy, bezpieczniejszy i bardziej oszczędny. Na Sicurezza obserwujemy duże zainteresowanie naszymi produktami. Cieszymy się, że mogliśmy wrócić na targi, nawiązać nowe kontakty i przede wszystkim być blisko rynku, bo to jest dla nas najważniejsze.
Bogdan Krzyścik, Merawex
Z mojej obserwacji wynika, że na tegorocznej edycji jest mniej stanowisk niż w poprzednich latach. Co nie zmienia faktu, że ludzi zainteresowanych jest sporo, zwłaszcza że każdy jest ciekawy, jak to wygląda po pandemii. Mamy dużo zapytań odnośnie do zasilaczy do systemów ppoż., systemów alarmowych i kontroli dostępu. Poza tym ludzie są spragnieni kontaktów bezpośrednich, nie wszystko możemy zrobić zdalnie. Cieszymy się, że wróciliśmy, próbujemy i działamy dalej!
Natalia Wcisło, Pulsar
Jesteśmy obecni już na kolejnej edycji i cieszymy się, że mimo restrykcji i trudnych czasów mogliśmy znowu tutaj się pojawić. Sicurezza stanęła na wysokości zadania – wszystko jest bardzo profesjonalnie i dobrze zorganizowane. Pandemia nie była dla nas łaskawa, tak jak dla większości firm. Na początku było ciężko, ale już się odbijamy i wierzymy, że będzie coraz lepiej!
Jakub Kaszyca, P-Audio Technologies
Mam przyjemność być na targach po raz pierwszy i nie ukrywam, że to, co się dzieje tutaj, przerosło moje oczekiwania. Jest mnóstwo ludzi i bardzo duże zainteresowanie. SICUREZZA daje duży zastrzyk motywacji do działania!
Czasopismo „a&s Polska” było oficjalnym patronem medialnym targów.
Tekst i fot. Michalina Nowak