Z ostatniej chwili: Axis odpiera cyberatak
Strona internetowa firmy Axis i inne usługi online nie są dostępne co najmniej od poniedziałku 21 lutego. Powodem jest atak na infrastrukturę IT firmy.
Axis wydał komunikat w którym czytamy:
„Mamy do czynienia z atakiem informatycznym. W celu rozwiązywania problemów aktywnie wyłączyliśmy usługi zewnętrzne. Niektóre zostały już uruchomione ponownie i będziemy to robić krok po kroku. Na status.axis.com pokazujemy aktualne informacje o wpływie na nasze usługi. Jak dotąd nic nie wskazuje na to, aby miało to wpływ na dane klientów. W przypadku innych pytań prosimy o kontakt telefoniczny z osobą kontaktową firmy Axis. Przepraszamy za wszelkie niedogodności”.
Na chwilę obecną strona axis.com nie jest dostępna i nie działa część usług:
- upgrade’y i ładowanie aplikacji ACAP przez AXIS Device Manager Extend,
- licencjonowanie i Secure Remote Access AXIS Camera Station
Nie jest możliwe pobranie oprogramowania układowego, skorzystanie ze wsparcia technicznego oraz dokumentacji produktów.
Strona status.axis.com zawiera aktualny przegląd systemów i usług, które sukcesywnie są uruchamiane.