#Handel #Telewizja dozorowa

Inteligentne rozwiązania dla handlu

Dominika Mazurek


System monitoringu wizyjnego z wdrożonymi funkcjami zaawansowanej analizy obrazu może stanowić klucz do zwiększenia efektywności biznesu w oddziałach handlowych.

Inteligentne funkcje oferowane przez kamery i rejestratory pozwalają przedsiębiorcy na szybkie sprawdzenie, które półki sklepowe cieszą się największą popularnością lub ile czasu klienci poświęcają na zakupy w jego sklepie. System może dokonać reidentyfikacji twarzy klientów (ta funkcja wspiera śledzenie ruchu klienta), policzyć osoby w kolejce, a także powiązać zarejestrowany obraz z listą transakcji w sklepie. Czujne oko kamery zarejestruje również zaangażowanie pracowników w wypełnianie obowiązków służbowych.

Heat Map
Funkcja Heat Map w dozorze wizyjnym umożliwia śledzenie ruchu klientów w określonym czasie oraz wyświetlanie statystyk przestrzennych w formie kolorów naniesionych na plan sklepu. Kolor czerwony na obrazie oznacza np. miejsca, które klienci najczęściej odwiedzali, kolor niebieski – odwrotnie. Funkcja ta idealnie sprawdzi się w supermarketach czy sklepach detalicznych, pomaga bowiem handlowcom w identyfikacji najpopularniejszych towarów oraz rozmieszczeniu produktów, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży.

Porównywanie twarzy
Rozpoznawanie twarzy to jedna z inteligentnych funkcji oferowanych przez kamery Hikvision. Dzięki możliwości porównywania twarzy osób z bazą uprzednio zapisanych zdjęć kamera lub rejestrator mogą wyzwalać alarmy.

Zliczanie osób
Na podstawie danych zebranych z kamer zliczających przemieszczające się w przestrzeni handlowej osoby w określonym czasie możliwe jest generowanie raportów na temat lokalizacji najczęściej odwiedzanych przez klientów. Raporty dzienne, tygodniowe i miesięczne ułatwiają planowanie harmonogramu pracy personelu oraz przyczyniają się do efektywnego rozwijania strategii marketingowych. Dwuobiektywowa kamera do zliczania osób może zostać zintegrowana z rozwiązaniami innych firm z wykorzystaniem pakietów SDK lub interfejsu ISAPI.

Kolejki
Kolejki są utrapieniem zarówno dla klientów, którzy muszą w nich stać, jak i dla właściwości sklepów. Wyposażone w technologię głębokiego uczenia kamery Hikvision pomagają w ich rozładowaniu poprzez zliczanie osób w kolejce, rejestrowanie dokładnego czasu oczekiwania każdej osoby, sygnalizowanie obsłudze w czasie rzeczywistym, gdy kolejka się wydłuża. Analiza czasu spędzonego w kolejce może pomóc kierownictwu w podejmowaniu decyzji o zmianach w składzie sklepu, uruchomieniu kolejnej kasy, wydajności, rotacji lub zmianach personelu.

Integracja z kasami
Rozwiązanie POS marki Hikvision łączy zarejestrowane obrazy z kamer dozorowych z danymi transakcyjnymi w punktach sprzedaży. Wszystkie obrazy skanowanych towarów można wyświetlić w podglądzie na żywo lub sprawdzić niezgodności podczas odtwarzania. Istnieje też możliwość zaprogramowania wyzwoleń w przypadku alarmów, dzięki temu kierownicy mogą natychmiast odtworzyć nagranie lub wyszukać stosowną transakcję nawet kilka miesięcy od momentu wystąpienia zdarzenia. Rozwiązanie to pozwala na ograniczenie strat w wyniku kradzieży lub nieuczciwych działań personelu kas.

Hikvision Poland
ul. Krakowiaków 50, 02-255 Warszawa
tel. 22 460 01 50, faks 22 464 32 11
e-mail: info.pl@hikvision.com

Inteligentne rozwiązania dla handlu

Spersonalizować komunikację offline

Zostaw komentarz

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.