Bosch otwiera kampus IoT w Berlinie
Bosch umiejscowił swoją światową działalność w obszarze Internetu rzeczy (IoT) w stolicy Niemiec: w obecności burmistrza Berlina Michaela Müllera, prezes Grupy Bosch dr Volkmar Denner dokonał uroczystego otwarcia nowego kampusu IoT firmy Bosch.
Kampus znajduje się w kreatywnym kompleksie Ullsteinhaus, zlokalizowanym w porcie Tempelhof. Berlin jest ważnym ośrodkiem dla wielu podmiotów pracujących nad rozwiązaniami zintegrowanymi w sieci. Zaliczają się do nich firmy produkujące oprogramowanie i sprzęt, partnerzy technologiczni i start-upy. – Dzięki nowej siedzibie możemy budować mosty pomiędzy naszymi własnymi oraz innymi ekspertami w dziedzinie IoT, działającymi na kreatywnej i cyfrowej scenie Berlina – powiedział Denner. – Otwarcie kampusu IoT firmy Bosch to kolejny ważny krok dla Berlina, jako cyfrowej stolicy Niemiec – dodał burmistrz Berlina.
Kampus integruje wiedzę dotyczącą technologii i transformacji w obszarze IoT
W nowym kampusie zatrudnionych jest ponad 250 pracowników Bosch. Wywodzą się oni z różnych działów przedsiębiorstwa. W nadchodzących latach liczba pracowników ma zwiększyć się do ok. 400 osób. Eksperci IoT będą doradzać i towarzyszyć klientom w fazie opracowywania i realizacji projektów związanych z rozwiązaniami zintegrowanymi w sieci. Są to m.in. rozwiązania w obszarach Przemysłu 4.0, zintegrowanej mobilności oraz Smart City i Smart Home. Nowy kampus jest także siedzibą spółki Bosch Software Innovations GmbH, która do tej pory mieściła się w Berlinie przy Schöneberger Ufer. Od blisko 10 lat spółka zależna Bosch aktywnie współtworzy Internet rzeczy: z pomocą swoich doradców IoT, inżynierów oprogramowania, managerów ds. projektów, szkoleniowców oraz innych specjalistów spółka zrealizowała do dziś ponad 250 międzynarodowych projektów w obszarze IoT. Michael Hahn, członek zarządu spółki Bosch Software Innovations, podkreślił znaczenie nowego kampusu IoT: – Bosch ma status lidera technologii dzięki działającej w chmurze platformie programistycznej Bosch IoT Suite. Teraz połączymy to doświadczenie z naszym szerokim know-how w dziedzinie doradztwa i zastosowań IoT także w nowej berlińskiej siedzibie.
Kampus: charakter laboratorium w połączeniu z atmosferą IoT
Osoby odwiedzające kampus IoT firmy Bosch dostrzegą od razu, że bazujący na otwartym planie, trzypiętrowy kompleks stanowi niekonwencjonalne środowisko pracy, które kreatywnie współtworzyli pracownicy. Zamiast tradycyjnych biurek, w oczy rzucają się takie elementy jak przyczepa kempingowa, warsztaty i sale do prowadzenia spotkań z motywem lasu. – Pracownicy znajdą tu wszystko, co jest potrzebne do tworzenia nowych rozwiązań IoT: miejsca umożliwiające pracę indywidualną w ciszy i skupieniu, pomieszczenia do realizacji zadań zespołowych czy takie, w których można się spotkać z klientami i partnerami – wyjaśnił Hahn. W biuro oferujące tak wyjątkowe warunki pracy Bosch zainwestował w sumie ok. 3 mln EUR. Na przykład warsztaty służą do łatwego i szybkiego konstruowania prototypów, a przyczepa kempingowa jest poświęcona w całości obszarowi User Experience: można tutaj wspólnie z klientami i użytkownikami testować prototypy już na bardzo wczesnym etapie projektu. Stoi za tym popularna, szczególnie w obszarze inżynierii oprogramowania, metoda Design Thinking. – Chcemy zrozumieć życzenia klientów w ramach kreatywnych i uporządkowanych procesów, szybko generować wiele pomysłów i testować proponowane rozwiązania razem z ich docelowymi użytkownikami – powiedział Hahn.
Od prototypu do rozwiązania
Aby klienci i pracownicy jeszcze lepiej mogli sobie wyobrazić, w jaki sposób prototyp staje się praktycznym rozwiązaniem, sam kampus jest swego rodzaju „żywym laboratorium” (Living IoT Lab), w którym testowane są rozwiązania Bosch: przyczepa kempingowa została przekształcona w inteligentnych dom Bosch, a kuchnie wyposażono w zintegrowany z internetem sprzęt AGD. Pracownicy są ponadto zachęcani do tego, aby w ramach pracy na bieżąco integrować w sieci nowe zastosowania. Jeden z najnowszych przykładów: aplikacja wykorzystująca geodane wskazuje drogę do najbliższej wolnej sali konferencyjnej żądanej wielkości. – Internet rzeczy może działać tylko dzięki integracji ludzi z internetem. Dlatego przeznaczyliśmy sporo przestrzeni na spotkania i zapraszamy do naszego kampusu społeczność IoT – powiedział Hahn.
Bosch zajmuje mocną pozycję w obszarze IoT
Celem strategicznym firmy Bosch jest kreowanie zintegrowanych w sieci rozwiązań dla mobilności, produkcji, systemów energetycznych oraz budynków. Przedsiębiorstwo wchodzi na nowe, perspektywiczne rynki takie jak Smart Home. Równocześnie Bosch wykorzystuje wszystkie szanse, które integracja z internetem oferuje także na tradycyjnych rynkach, takich jak transport. W tym celu Bosch realizuje program „3S“ – (Sensors, Software, Services) obejmujący czujniki, oprogramowanie i usługi. Przy okazji opracowywania i realizacji usług i rozwiązań dla świata zintegrowanego w internecie Bosch korzysta ze swoich kompetencji w dziedzinie oprogramowania i technologii czujników, ale także z szerokiej dywersyfikacji swojej działalności.
Bosch Connected World w dniach 21–22 lutego 2018, „Station“ w Berlinie
Już po raz piąty Bosch organizuje jedną z największych międzynarodowych konferencji poświęconych Internetowi rzeczy dla inżynierów, przedstawicieli świata biznesu i dziennikarzy. Dodatkowe informacje i zgłoszenia: http://bit.ly/2Esv4F7