Na straży naszego bezpieczeństwa, czyli 110 lat marki ABLOY
Aby poznać historię marki ABLOY musimy cofnąć się w czasie aż o 110 lat. Nikt wtedy nie przypuszczał, że odkrycie młodego mechanika z Helsinek całkowicie odmieni pojmowanie świata jako bezpiecznego miejsca. To właśnie dzięki Emilowi Henrikssonowi, Abloy oferuje dziś swoim klientom najszerszą gamę rozwiązań w zakresie zabezpieczeń.
Początki marki ABLOY sięgają 1907 roku, kiedy to młody mechanik maszynowy z Finlandii odkrył cylinder oparty na technologii dysków obrotowych, które zastosować można również w zamkach. Wynalazek opatentowany został w 1919 roku. Wtedy także ruszyła produkcja pierwszych modeli sygnowanych nazwą firmy. Niedługo po tym, bo w 1921 roku, Henriksson postanowił sprzedać prawa do swojego wynalazku. Kiedy w 1935 roku ABLOY stał się częścią marki Wärtsilä, zamki szybko okazały się być komercyjnym sukcesem.
Obecnie marka ABLOY należy do prężnie rozwijającej się korporacji ASSA ABLOY, która działa na terenie aż 70 krajów i której portfolio produktów opiera się na rozwiązaniach mechanicznych i elektromechanicznych, zamknięciach drzwiowych i okiennych, a także systemach kontroli dostępu oraz identyfikacji. Sama marka ABLOY tworzy rozwiązania zarówno dla potrzeb indywidualnych klientów, jak i budynków wymagających zabezpieczenia w najwyższym stopniu, czyli np. infrastruktury krytycznej.
Kluczem do sukcesu marki ABLOY jest innowacyjność i stałe poszerzanie swojej oferty, głównie w zakresie inteligentnych zamków. To między innymi profesjonalna obsługa i serwis oraz pracownicy zorientowani na klienta czynią z producenta pioniera na rynku zabezpieczeń. O niesłabnącym rozwoju marki świadczy też ciągłe poszukiwanie nowych partnerów biznesowych, jak na przykład aktualnie na terenie Trójmiasta. ABLOY wypracował sobie pozycję pioniera i jest dziś gotowy podjąć wyzwania związane z bezpieczeństwem w erze cyfrowej.