Hikvision w hotelach
Zastosowanie systemów monitoringu wizyjnego w obiektach hotelowych to już standard. Poprawiają jakość funkcjonowania obiektu, podnoszą poziom bezpieczeństwa gości hotelowych i personelu, pozwalają uniknąć obecności niepowołanych osób na terenie obiektu. Monitorują i sprawują kontrolę nad pracą obsługi hotelowej, co znacząco wpływa na wzrost wydajności i rzetelności ich pracy. Zarejestrowane nagrania mogą też stanowić cenny materiał dowodowy.
Kolejną korzyścią wynikającą z zastosowania systemu monitoringu wizyjnego jest spadek liczby kradzieży i większa dbałość o mienie hotelu i jego klientów. Obiekty hotelowe ze względu na swoją specyfikę są miejscami szczególnie narażonymi na różne sporne sytuacje. Zapisy z monitoringu mogą być więc cennym materiałem dowodowym dla policji w przypadku kradzieży czy pobicia, przydatnym także w kontrowersyjnych sytuacjach zaistniałych na terenie hotelu. Dlatego szczególnie ważne jest odpowiednie zabezpieczenie zarejestrowanego materiału. Jedną z funkcji umożliwiającą ochronę nagrań w rejestratorach Hikvision jest tryb Hot Spare – możliwość podłączenia rejestratora nadmiarowego (uruchamianego w przypadku awarii).
Dodatkowe zabezpieczenie oferują kamery z kartami Micro SD, które w połączeniu z rejestratorem umożliwiają skonfigurowanie funkcji zabezpieczenia rejestrowanego materiału o nazwie ANR. Nagrania na karcie SD są zapisywane tylko w przypadku problemów z łącznością pomiędzy kamerą a rejestratorem, po usunięciu awarii są automatycznie synchronizowane i dopisywane do rejestratora.
Skuteczność systemu monitoringu wizyjnego przede wszystkim zależy jednak od parametrów technicznych użytych kamer, ich prawidłowego rozmieszczenia i montażu. Newralgicznymi punktami w obiektach hotelowych są: wejścia i wyjścia w budynku, recepcja, korytarze hotelowe, parkingi oraz obszar przed budynkiem. Ich obserwacja daje właścicielom/zarządzającym ogólny wgląd na przestrzeń użytkową, pozwala na łatwe kontrolowanie sytuacji w obiekcie, a dzięki inteligentnym funkcjom usprawnia pracę całego obiektu.
W dozorze przestrzeni hotelowej świetnie sprawdzają się kamery i rejestratory z serii Easy IP 4.0. Są to urządzenia o wysokiej rozdzielczości (do 4K) wyposażone w oszczędny algorytm kompresji H.265+, znacznie wydłużający czas archiwizacji danych, a także sprzętowy WDR 120 dB, co jest szczególnie istotne w przypadku obserwacji scen o dużym kontraście oświetlenia: wejść do budynku, przeszklonych przejść.
Dzięki wykorzystaniu technologii głębokiego uczenia kamery znacząco zwiększają dokładność wskazania miejsc wystąpienia alarmów, umożliwiając łatwiejsze i przede wszystkim skuteczniejsze przeszukiwanie nagrań wideo. Dzięki precyzyjnemu rozpoznawaniu obiektów system może odfiltrować do 90% zdarzeń wywołujących fałszywe alarmy, co znacząco obniża koszty pracy.
Funkcjonalność hotelu znacznie poprawia zaawansowana analiza obrazu oferowana przez kamery Hikvision, np. odczyt tablic rejestracyjnych czy inteligentne porównywanie obrazów twarzy osób znajdujących się w polu widzenia kamer z bazą uprzednio zapisanych zdjęć. Ze względu na oryginalność wykończenia wnętrz obiektów hotelowych w ofercie Hikvision znajdują się także kamery umożliwiające dyskretny montaż.
Jednym z przykładów systemu dozoru wizyjnego zrealizowanego z wykorzystaniem urządzeń Hikvision jest luksusowy hotel Sofitel w Paryżu, zlokalizowany w okolicy Łuku Triumfalnego i Place de l’Etoile, zaledwie 15 minut spacerem od słynnych Pól Elizejskich. Liczni goście paryskiego hotelu cenią sobie prywatność i luksus, a także poczucie bezpieczeństwa, zapewniane przez urządzenia Hikvision. Zainstalowany w hotelu system monitoringu wizyjnego składający się z wandaloodpornych kamer IP oraz rejestratorów sieciowych skutecznie monitoruje przestrzeń obiektu, w tym główny hol hotelowy, wyjścia ewakuacyjne oraz korytarze prowadzące do pokoi gości. Kamery o odpowiednich, wysokich parametrach technicznych umożliwiają uzyskanie obrazu o wysokiej rozdzielczości, a solidna, wytrzymała konstrukcja obudowy chroni przed potencjalnymi wandalami.
Hikvision Poland
ul. Żwirki i Wigury 16B, 02-092 Warszawa
tel. 22 460 01 50, faks 22 464 32 11
e-mail: info.pl@hikvision.com