Strona główna Sygnalizacja Włamania i Napadu Konsalnet wdraża kompleksowy system dozorowy

Konsalnet wdraża kompleksowy system dozorowy

Grupa Konsalnet wdrożyła zaawansowany system iCCTV – innowacyjną i unikatową na polskim rynku technologię ochrony mienia opartą na inteligentnym oprogramowaniu wielopoziomowo analizującym obraz z monitoringu wizyjnego. Zastosowana w Konsalnet iCCTV technologia łączy szereg funkcji analizy obrazu wideo, tworząc zupełnie nowe rozwiązanie wymagające wyłącznie dostępu do Internetu. System ten, dostępny również w formie specjalnej aplikacji na telefon, znacząco zwiększa poziom bezpieczeństwa i skuteczność ochrony, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów.

Dostępne do tej pory na rynku rozwiązania dotyczące analizy obrazu opierają się wyłącznie na pojedynczych funkcjach. Nowatorski system Konsalnet iCCTV jest pierwszym systemem w Polsce łączącym szereg zaawansowanych funkcji inteligentnej analizy obrazu wideo w jedną usługę.

W segmencie usług ochrony coraz większe znaczenie ma zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych pozwalających na dostosowanie zakresu świadczeń do konkretnych potrzeb klientów. Wprowadzenie Konsalnet iCCTV jest krokiem w przyszłość branży ochrony – inteligentne oprogramowanie analizujące obraz z kamer wspiera doświadczonych operatorów, tworząc optymalne połączenie człowieka z techniką – mówi Jacek Pogonowski, prezes Grupy Konsalnet. – Wdrażanie tego rodzaju nowoczesnych rozwiązań to odpowiedź na rosnące koszty pracy i oczekiwania klientów, którzy chcą optymalizacji kosztów i najwyższej jakości usług. Rozwój technologii dostarcza zaawansowanych technologicznie narzędzi do realizacji tych oczekiwań – dodaje.

Konsalnet iCCTV jest zintegrowanym systemem łączącym zaawansowany dozór wizyjny z mobilną ochroną przy wykorzystaniu rozwiązań i sprzętu zainstalowanych w danym miejscu. Dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu pracownik ochrony, w bieżącej ocenie sytuacji, jest wspierany najnowszymi technologiami pozwalającymi na rozpoznawanie obiektów, numerów rejestracyjnych, czy twarzy. System sam monitoruje i identyfikuje obiekty (np. ludzi, zwierzęta czy pojazdy), zlicza przepływ osób w monitorowanym obszarze czy wykrywa pojawienie się nowych obiektów. Usługa ta pozwala zarówno na podniesienie poziomu ochrony jak również na wygenerowanie oszczędności dla użytkowników.

To innowacyjne rozwiązanie pomagające nie tylko zwiększyć efektywność prowadzonych działań ochrony, ale również zoptymalizować koszty. System potrzebuje zwykłego łącza, aby dostarczać obraz i wszystkie niezbędne informacje w czasie rzeczywistym i w odpowiedniej jakości, a wszystko to dzięki możliwości wysokiej kompresji danych. Największą korzyścią jest wzrost bezpieczeństwa i skuteczności ochrony przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Według naszych wyliczeń zwrot inwestycji może nastąpić nawet już po 5 miesiącach. – dodaje Adam Śliwiński, Wiceprezes zarządu Konsalnet Security.

W ramach innowacji dla klienta biznesowego Konsalnet wprowadził również możliwość podglądu systemu w czasie rzeczywistym na urządzeniach mobilnych: telefonach, tabletach itp. Tak stworzona aplikacja, zawierająca dostęp do wszystkich usług systemu, tworzy nowe możliwości dla użytkownika. – Konsalnet iCCTV to więcej niż system pomagający zoptymalizować koszty przeznaczane na ochronę. To również rozwiązanie, które może być z sukcesem wykorzystane jako kompleksowa baza danych dla marketingu i sprzedaży. Po odpowiednim opracowaniu można wskazać najczęściej odwiedzane miejsca w sklepie  (tzw. mapy ciepła ”heats maps”), czy też za sprawą funkcji zliczania osób określić tzw. wskaźnik konwersji pokazujący jak liczba odwiedzin klientów w danym sklepie przekłada się na sprzedaż. – mówi Michał Jaworski, Dyrektor ds. rozwoju sprzedaży Konsalnet Security.

System Konsalnet iCCTV, zaimplementowany dotąd w wybranych lokalizacjach jest w dalszym ciągu rozwijany i będzie rozszerzany o nowe funkcje oparte na analizie zbiorów danych oraz przewidywaniu zdarzeń.

W chwili obecnej, w fazie wdrożeniowej, system Konsalnet iCCTV obsługuje już aż 185 obiektów u 70 klientów korzystając z 2200 kamer.