Strona główna Bezpieczne miasto Bezprzewodowa elektroniczna kontrola dostępu w budynkach biurowych

Bezprzewodowa elektroniczna kontrola dostępu w budynkach biurowych

Magdalena Madej


System elektronicznej kontroli dostępu Winkhaus blueSmart pozwala na zaawansowane zarządzanie dostępem osób do pomieszczeń w budynku.

Zapewnia to nie tylko fizyczną ochronę pracowników i mienia, ale także zabezpiecza istotne dla funkcjonowania firmy zasoby, wrażliwe dane czy kluczową infrastrukturę.

Bezpieczny

Zarówno pracownicy, jak i inne osoby uprawnione do przebywania w budynku mają dostęp tylko do wyznaczonych przez administratora stref i pomieszczeń, zazwyczaj w przedziałach czasowych określonych do wykonania pracy. Każda operacja klucza we wkładce jest rejestrowana. Dzięki temu, jeśli ktoś podejmie próbę otwarcia pomieszczenia, do którego nie ma przyznanego dostępu, zdarzenie to zostanie odnotowane w systemie i w szczególnych przypadkach może stanowić cenną informację dla zarządu firmy. Jeżeli posiadany przez pracownika elektroniczny klucz zostanie zgubiony lub skradziony, zostaje szybko usunięty z systemu i staje się bezużyteczny. Ma to także zastosowanie w przypadku pracowników odchodzących z firmy, którzy z jakiegoś powodu nie zwrócili swojego klucza.

Cechą wyróżniającą system blueSmart jest połączenie zalet systemów mechanicznych z elastycznością zaawansowanej elektroniki. Drzwi są w pełni zaryglowane, jak w tradycyjnym zamku, a nie tylko zablokowane przez elektrozaczep. Ma to duże znaczenie zwłaszcza w przypadku drzwi zewnętrznych.

Wygodny

Właściwie skonfigurowany i wdrożony system jest wygodny i przyjazny dla użytkownika. Korzystając ze swoich uprawnień, użytkownik może – bez problemu i udziału innych osób – wejść na teren firmy oraz w czasie pracy korzystać ze wszystkich stref, pomieszczeń i urządzeń niezbędnych do jej wykonywania. Uprawnienia użytkowników mogą być łatwo modyfikowane w systemie przez administratora. W zależności od potrzeb można je dowolnie rozszerzać lub ograniczać i konfigurować zgodnie z zaplanowanym czasem pracy.
Elektroniczna kontrola dostępu może również współpracować z innymi systemami działającymi na terenie firmy. Umożliwia to kontrolę za pomocą jednego klucza nie tylko nad otwieraniem drzwi, ale także rejestracją czasu pracy, sterowaniem windą, uruchamianiem maszyny produkcyjnej, biurowej drukarki czy nawet ekspresu do kawy.

Dzięki wyposażeniu w dodatkowy transponder użytkownik może też tym samym kluczem otwierać szlabany, sterować oświetleniem czy uzbroić system alarmowy.
System blueSmart pozwala na rozszerzenie o nowe wkładki i klucze w dowolnym momencie. Może składać się nawet ze 195 tys. komponentów. W przypadku małych firm stosuje się mniejszy system blueCompact, który obejmuje maks. 25 wkładek i 99 kluczy i jest obsługiwany za pomocą aplikacji w smartfonie. Ten sam system może funkcjonować w więcej niż jednym budynku i różnych, nawet oddalonych od siebie lokalizacjach.

Łatwy w instalacji

Instalacja systemu, po wcześniejszym skonfigurowaniu zgodnie z wytycznymi inwestora, zajmuje nie więcej niż jeden dzień. Polega ona na wymianie wkładek mechanicznych w drzwiach na ich odpowiedniki elektroniczne i zamontowaniu przy wejściu czytnika lub czytników, które jako jedyne wymagają okablowania. Nie ma potrzeby prowadzenia prac remontowych ani ingerencji w ściany budynku.

Zastosowanie systemu elektronicznego zapewnia nieograniczoną liczbę kombinacji użytkowników i ich uprawnień. W razie zagubienia lub kradzieży klucza nie ma potrzeby przeprowadzenia wymiany zamknięć w obiekcie, jedynym kosztem jest zakup nowego klucza i nadanie mu uprawnień. Dzięki połączeniu wielu funkcji w małym kluczu oszczędzamy zarówno czas, jak i pieniądze. ⦁

Winkhaus Polska Beteiligungs
ul. Przemysłowa 1, 64-130 Rydzyna
bluesmart@winkhaus.pl
Bluesmart.winkhaus.com