Strona główna Handel Spersonalizować komunikację offline

Spersonalizować komunikację offline

Obecność najnowszych technologii w marketingu nikogo nie dziwi – to jeden z segmentów, który jako pierwszy dostrzegł w technologiach cyfrowych szansę na własny rozwój. Nic też dziwnego, że za pomocą technologii marketerzy próbują rozgryźć największą zagadkę branży:
kim jest i czego potrzebuje klient?

Aby poznać i zrozumieć klienta sklepów stacjonarnych, zliczanie odwiedzin (footfall) przestaje powoli wystarczać, przy czym nie chodzi o przestarzałość stosowanych w tym celu rozwiązań technologicznych, ale o prosty fakt – w dobie omnichannel sklepy komunikują się ze swoimi klientami za pomocą tak ogromnej liczby kanałów, że do efektywnej sprzedaży stacjonarnej potrzebują znacznie bardziej złożonych informacji niż jedynie ilościowa. Firma Future Processing opracowała rozwiązanie, które dostarcza takiego wielowymiarowego „portretu”.

Cyfryzacja offline
Zliczanie odwiedzin jest zazwyczaj skorelowane z danymi sprzedażowymi, co pozwala zobaczyć m.in. konwersję. Dzięki analizie footfall można znacząco poprawić efektywność, a nawet rentowność biznesu. Można – choć nie jest to zadanie proste – w dalszym ciągu nie wiadomo bowiem, kim dokładnie jest klient dokonujący zakupów, gdzie można go spotkać i jak zaprojektować dopasowaną do niego ofertę.
Pracownicy działu marketingu, dysponując danymi zebranymi z kanałów cyfrowych, mają bardzo dużo informacji o kliencie kupującym online, jednak bezpośrednie ich przełożenie na rzeczywistość offline nie jest takie oczywiste. Trudno na ich podstawie dostarczyć spersonalizowaną ofertę klientom sklepów stacjonarnych. Wydaje się, że swoista digitalizacja offline może być odpowiedzią na tę bolączkę, że digitalna transformacja musi sięgać poza świat online.

A może sztuczna inteligencja?
Jedną z gałęzi działalności Future Processing jest opracowywanie systemów inteligentnej analizy wizji wykorzystujących ideę sztucznej inteligencji. Tak stworzono system Alpha – rozwiązanie z kategorii Business Intelligence, które przetwarza zanonimizowany obraz i wizualizuje zainteresowanie określonych grup wiekowych poszczególnymi elementami ekspozycji, z uwzględnieniem najbardziej popularnych godzin i dni tygodnia. W efekcie można na tej podstawie poznać demografię osób zainteresowanych i odpowiednio dopasować ofertę oraz styl komunikacji w poszczególnych dniach.

W odróżnieniu od dotychczasowego postrzegania analizy danych firma idzie krok dalej – przewiduje trendy i pomaga przełożyć je na konkretne rekomendacje. Dzięki takim raportom można lepiej dopasować ekspozycję, zweryfikować skuteczność kampanii marketingowych kierowanych do wybranego segmentu, a wykorzystując dane archiwalne, także śledzić postępy i porównywać dowolne przedziały czasowe czy lokalizacje. A wszystko to w trybie ciągłym, bezobsługowym i nieinwazyjnym z punktu widzenia klienta.

Oprócz tradycyjnego, analitycznego zastosowania w sklepie czy galerii handlowej system Alpha można zaimplementować także w infokiosku, w którym w czasie rzeczywistym dokona analizy wieku i płci, a następnie wyświetli materiały kierowane do konkretnej grupy klientów. Tak zastosowana Alpha zwiększa efektywność przekazu – pozwala na komunikację z konkretnymi osobami, z ofertą interesującą właśnie je oraz… uderza w sedno marketingu. Sklepy mogą działać, mając na uwadze klienta oraz jego potrzeby i pod tym kątem odpowiednio personalizować komunikację offline.

Kontakt:
alpha@future-processing.com

Future Processing
ul. Bojkowska 37A, 44-100 Gliwice
tel. 32 461 23 00
halo@future-processing.com